Hoe kom je in contact met jongeren?
De krapte op de arbeidsmarkt noodzaakt bedrijven om in een vroeg stadium in contact te komen met jongeren. Maar jongeren krijgen meer dan 3.600 boodschappen per dag te verwerken. In print, digitaal, multimediaal. Dus hoe val je als bedrijf(stak) nog op in die boodschappenbrij?
Wacht niet tot je vacatures hebt, maar ontwikkel een contactstrategie met een horizon van twee tot vijf jaar. De kunst is om jongeren jouw bedrijf te laten ervaren. Om inspirerende ontmoetingen te creëren. Wat daarbij wel of niet werkt? Ontdek het tijdens onze workshop arbeidsmarkt en jongerencommunicatie. Door met jongeren in gesprek te gaan. In deze workshop kun je al je vragen kwijt. Disclaimer: de antwoorden die je krijgt zijn soms eerlijker dan je van jongeren verwacht.
Steeds meer mensen vinden een nieuwe baan via hun persoonlijke netwerk: 35% in 2022 ten opzichte van 32% in 2021 (Randstad, 2022). Zij hebben meer vertrouwen in wat hun vrienden, bekenden en familie (online) zeggen over de organisatie waar ze werken dan in de gelikte wervingsteksten die ze op vacaturesites lezen. Je huidige medewerkers kunnen hier – als de ambassadeurs van jouw werkgeversmerk – dus een belangrijk verschil maken en daarmee een van je belangrijkste en meest effectieve wervingstools zijn. Denk dus ook aan je huidige employee experience. In de workshop benaderen wij vanuit experience design de totale ervaring van een medewerker binnen een organisatie – van het eerste contact tot een eventueel vertrek (employee journey) – op de punten (touchpoints) waar deze beïnvloedbaar is.
Deze workshop wordt verzorgd door Carlijn Bodlaender van DST experience agency.